آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک
آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک

هشدار به کاربران ویندوز در خصوص یک آسیب پذیری جدی

اگر شما نیز جزو کاربران ویندوز هستید پس به نظر بهتر است که هم اکنون اقدام به نصب آخرین بروزرسانی این سیستم عامل کنید.

اخیرا آسیب پذیری در نسخه های مختلف ویندوز از ویستا به بعد شناسایی شده است که کار هکرها را برای ورود غیر مجاز به سیستم شما راحت میکند.

به گزارش «تابناک» این مورد امنیتی (CVE number CVE-2014-6321) توسط مایکروسافت در رده حساس و خطرناک دسته بندی شده و در نتیجه به کاربران به خصوص دسته ای که هم اکنون قربانی شده اند، توصیه شده است که سریعا اقدام به بروزرسانی ویندوز خود کنند ...

آلماشبکه پرداز ارائه کننده محصولات کمپانی مایکروسافت با لایسنس معتبر

66932688

66932635

66419334

ارتباط با آلماشبکه پرداز :

www.almanet.ir

www.trunking.ir

www.symantec-alma.com

www.almanetco.com

بدافزارهای همه‌کاره در اینترنت


بدافزارها به مرور زمان پیچیده‌تر و خطرناک‌تر شده‌ و از یک نرم‌افزار مخرب ساده به یک نرم‌افزار همه کاره تبدیل شده‌اند.

روزگاری نه چندان دور آلوده شدن یک سیستم به بدافزار یک فاجعه نبود و کاربران اهمیت زیادی به آن  نمی‌دادند. اما اکنون اگر یک کامپیوتر به یک بدافزار آلوده شده باشد، باید احتمال هر اتفاقی را  جدی گرفت.

بدافزارهای امروزی می‌توانند کلمات‌عبور و اطلاعات مهم روی یک سیستم را شناسایی و کشف کنند یا اقدام به شکستن آن‌ها کنند، اطلاعات مهم روی آن سیستم را دسته‌بندی کرده و برای سرورهای خاصی بفرستند، کامپیوترها و دستگاه‌های دیگر را آلوده کنند، خودشان را بازنشر کنند، سرویس‌هایی از سیستم‌عامل را از کار بیاندازند، سرقت‌های مالی و بانکی انجام دهند، مدیریت و کنترل برخی از قسمت‌ها یا کل کامپیوتر را به‌دست بگیرند و به جای کاربر سایت‌های آلوده‌ای را بازدید و اطلاعاتی را در آن‌ها وارد کنند.

تروجان‌ها مهم‌ترین بدافزار استفاده شده در یکی دو سال اخیر هستند و ویروس‌ها و کرم‌ها کمتر تولید و توزیع شده‌اند. علت آن نیز به‌خاطر کشف سریع یک ویروس یا کرم است. اما مکانیسم شناسایی تروجان‌ها پیچیده‌تر است. یک تروجان ممکن است فقط چند خط کد جاوا اسکریپت روی سیستم‌عامل اجرا کند و تروجان دیگری ممکن است DNS یک سرور را تغییر دهد و کاربر را به‌سوی سایت‌های آلوده هدایت کند و کنترل کامل مرورگر وب را به‌دست بگیرد.

اهداف بدافزارها متنوع و مختلف است و برنامه‌نویس یا برنامه‌نویسان آن می‌توانند به هر دلیلی این بدافزار را نوشته باشند.

کارشناسان آلماشبکه  آماده ارائه مشاوره جهت امنیت و انتخاب محصول متناسب با سازمان و نیاز شما هستند.

این شرکت کلیه مراحل ارائه و فعال سازی نهایی لایسنس را در کمترین زمان ممکن ارائه خواهد کرد. تیم پشتیبانی آلما شبکه آماده ارائه در طی فرآیند راه اندازی لایسنس همواره در خدمت شما خواهد بود.


وبسایت تخصصی شرکت آلما شبکه:

www.legrand-alma.com

www.symantec-alma.com

www.almanet.ir

www.trunking.ir


برای ارتباط با آلماشبکه با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

66932635

66419334

66932688



پدیده برون سپاری (Outsourcing) و مراکز داده


یکی از مفاهیمی که امروزه بسیار در صنعت IT شنیده می شود مفهومی به نام برون سپاری است.

برون‌سپاری (به انگلیسی Outsourcing) به واگذاری انجام فرآیندها یا فعالیت‌های داخلی یک کسب و کار به یک تأمین کننده خارجی تحت قرارداد مشخص اطلاق می‌شود. هنگامی که یک سازمان برخی از فعالیت‌ها یا فرایندهای کسب و کار خود را به عرضه‌کننده‌ای در بیرون از شرکت یا سازمان خود بسپارد این عمل را برون‌سپاری می‌نامند. 

شاید با اندکی اهمال برون سپاری را بتوان به معنای تکثیر مرکزیت یا سپردن کار به دست کاردان در نظر گرفت. امروزه با افزایش نگرانی در رابطه با افزایش هزینه ها در صنعت IT و فشار بازار رقابت، تصمیم گیری در ارتباط با برون سپاری به عنوان یک راه حل منطقی و اصولی برای شرکتها و سازمانها آسان تر از گذشته شده است.

آنچه باقی می ماند،سوالاتی از قبیل مدیریت ارتباطات برون سپاری،افزایش کارایی در کنار کاهش هزینه ها و هرگونه تغییری است که یک مجموعه یاید در ساز و کار خود ایجاد نماید. مهمترین قسمت یک سازمان در صنعت  IT همان اطلاعات آن است.

مرکزیت این داده ها و اطلاعات در مراکز داده داخلی به مثابه قلب تپنده سازمان یا شرکت و حجیم تر شدن روزمره این اطلاعات نیاز به مراکزی با کارایی و امنیت بالا و هزینه مناسب برای ادامه حیات یک سازمان را بیش از پیش نمایان می سازد.

حال سوال این است که چه مکانی برای این امر مناسب تر است؟

مراکز داده به صورت استراتژیک در موقعیت های مشخصی احداث شده و در مقابل نبود برق و بلایای طبیعی محافظت می شوند، همچنین دارای منابع اضافی برای تولید برق و پهنای باند بالا به منظور استفاده در شرایط اضطراری می باشند.

بدین ترتیب سازمانها در تمامی جهان می توانند با خیال راحت برون سپاری خود را از طریق مراکز داده انجام دهند و از خدمات آنها بدون نیاز به نگرانی از بابت مسائل جنبی مرکز داده ی محلی  خود،نهایت استفاده را ببرند. همچنین سازمانها بدین گونه می توانند با حذف این نگرانی ها توجه خود را هرچه بیشتر به مسائل تجاری معطوف کنند و با افزایش کیفی خدمات خود سعی در نزدیکی هرچه بیشتر به نظرات مشتری و گام برداشتن در جهت ایجاد یک جو مشتری مدار داشته باشند.




آلما شبکه ارائه کننده انواع خدمات جامع انفورماتیک و شبکه


021-66932635

021-66932688

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com




سیمانتک : آنتی‌ویروس‌ها را باید «مُرده» به حساب کنیم!

ممکن است شما نیز تحت تاثیر تبلیغات نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس قرار گرفته و پیش خود اندیشیده‌ باشید که با توجه به این حجم تبلیغات، کار با شرکت‌های تولید کننده آنتی‌ویروس حسابی پر فایده است!

اما برایان دای (Brian Dye) از شرکت سیمانتک نظر دیگری دارد.

وی در مصاحبه‌ای که با وال‌استریت‌ ژورنال انجام داده، عنوان کرده که عملا آنتی‌ویروس‌ها را باید مرده حساب کنیم !


وی در ادامه تاکید کرده که آنتی‌ویروس‌ها تقریبا تنها نیمی‌ از حملات ویروسی را شناسایی می‌کنند و با این حساب باید تمرکز بیشتری بر روی کاهش صدمات ناشی از حمله ویروس‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه نتیجه گرفته است که با این حساب، شرکت سیمانتک برنا‌مه‌هایی برای ساخت و فروش محصولاتی که فایل‌های ویروسی شده را ترمیم می‌کنند، در نظر گرفته است.

البته این امر را باید در نظر داشت که سازندگان آنتی‌ویروس به یکباره نمی‌توانند منبع اصلی درآمد خود را که همان تولید آنتی‌ویروس است کنار بگذارند. برای مثال آنتی‌ویروس نورتون در حال حاضر بیشتر از ۴۰ درصد درآمد شرکت سیمانتک را تامین می‌کند.


با توجه به صحبت‌های برایان دای باید در آینده علی‌رغم استفاده از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس، نرم‌افزارهای جانبی را نیز برای ترمیم فایل‌های آسیب دیده، تهیه کنیم!


 آلماشبکه ارائه دهنده آنتی ویروس سیمانتک با پشتیبانی و لایسنس اورجینال در ایران میباشد.


66932635

66932688

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com



نکاتی برای تامین امنیت سایت شما


 نکاتی برای تامین امنیت سایت

امروز در دنیای مجازی تعداد سایت‌های اینترنتی به رقم میلیارد رسیده است که خود می‌تواند پدیده‌ای جالب تلقی شود؛ چراکه رشد روزافزون سایت‌های اینترنتی با پیشرفت تجارت الکترونیکی و اینترنتی شدن بسیاری از امور، ارتباط کاملا مستقیم داشته و در کنار طراحی‌های متنوع، امنیت سایت‌ها یکی از اساسی‌ترین مباحث حوزه طراحی سایت به‌شمار می‌رود. امنیت سایت به‌طور خلاصه به این معنی است که سایت طراحی شده در مقابل حملات معروف هکینگ مقاوم و ایمن باشد و در اثر اقدام هکرها و استفاده از روش‌های متداول هک، امنیت نسبی داشته باشد. مبحث امنیت در سایت ابعاد متعدد و وسیعی دارد. 
امنیت اطلاعات سازمان شما در آلما شبکه پرداز 66932688 - 66932635 با محصولات امنیتی سیمانتک -Symantec Endpoint Protection 12.1.5-Symantec Backup Exec 2014-
اولین بعد در طراحی سایت، انتخاب زبان برنامه‌نویسی است که باید تعیین شود سایت مورد نظر با چه زبانی راه‌اندازی شود. همچنین دقت در کدنویسی و نوشتن فرم صحیح کدهای سایت از مباحث مهم در طراحی یک سایت به‌شمار می‌آید؛ چراکه به‌عنوان مثال دقت نکردن در نوشتن کد یک فرم آپلود در سایت می‌تواند عواقب خطرناکی را برای مدیر سایت دربر داشته و به هک شدن سایت منجر شود.  
همچنین اگر کاربر، آشنایی خاصی با زبان‌های برنامه‌نویسی ندارد نیز می‌تواند با استفاده از cms های آماده (content manager system ) یا سیستم‌های مدیریت محتوا، سایت مورد نظر خود را راه‌اندازی کند، مانند: جوملا , ....  
جدال بسیار زیادی در استفاده از CMS های رایگان در مقابل سایت‌های .NET وجود دارد که توضیح آنها در این مطلب نمی‌گنجد. صرفا باید اظهار داشت بهتر است کاربر قبل از اقدام به راه‌اندازی سایت خود نیازمندی‌ها را فهرست کرده و از متخصصان طراحی سایت مشاوره‌های لازم را دریافت کند تا دچار مشکل نشود. بعد دیگری که در راه‌اندازی سایت اهمیت خاص دارد، انتخاب Host (میزبان) مناسب برای سایت است که با توجه به تنوع خدمات شرکت‌ها و سایت‌های مختلف هاستینگ باید دقت شود که یک هاست متناسب با نیازهای سایت، مشتری و کاربر انتخاب شود و سهل‌انگاری در انتخاب یک میزبان مناسب می‌تواند باعث به‌وجود آمدن مشکلات متعددی شود. در مباحث آینده به‌طور تخصصی در مورد ویژگی‌های یک هاستینگ مناسب صحبت می‌شود. 
 تامین امنیت یک سایت به مسایل مختلفی مربوط است و با توجه به نیاز مدیر سایت سیاست‌های مختلفی برای تامین امنیت اعمال می‌شود. به‌عنوان مثال، سایتی که امکان خرید اینترنتی را فراهم می‌کند بهتر است از پروتکل SSL برای اتصال کاربر به دروازه پرداخت استفاده کند یا سایتی که اطلاعات حساسی را ذخیره می‌کند بهتر است برای دسترسی به اطلاعات سایت مجوز ورود تعیین کند تا اطلاعات خصوصی‌سازی شود.  

ارائه لایسنس , نصب و پشتیبانی رایگان محصولات مایکروسافت و محصولات امنیتی سیمانتک در آلما شبکه پرداز 

66932688 

66932635  

www.almanet.ir 

www.symantec-alma.com 

info@almanet.ir