آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک
آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک

کشف دریچه ای تازه برای نفوذ ویروسها و بد افزارها

آیا می دانستید که سیستم های کامپیوتری بدون اینترنت، بدون شبکه و بدون استفاده از حافظه های جانبی هم میتوانند درمعرض نفوذ ویروس ها و بدافزارها قرار داشته باشند؟!





بر این اساس، حتی کامپیوترهای بدون اینترنت، بدون شبکه و بدون حافظه های جانبی هم می توانند در معرض نفوذ ویروس ها و بدافزارها قرار بگیرند.

بنا بر نظر کارشناسان، خانواده جدیدی از بدافزارها موسوم به Air Hopper می تواند تنها از طریق امواج رادیویی و یا سیگنال های الکترومغناطیس، اطلاعات موجود در رایانه ها، تبلت ها، تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و ... را برای منتشر کننده خود ارسال کرده و یا این سیستم ها را با اختلال و تهدیدهای امنیتی دیگر مواجه کند.

هرچند این موضوع هنوز به صورت جدی امنیت دنیای فناوری اطلاعات را تهدید نکرده، اما محققان امنیتی اثبات کرده اند که این قابلیت می تواند در آینده و همگام با افزایش دسترسی به سیستم های ارتباطی، بستر تازه ای برای خرابکاری و یا دست کم افزایش نقل و انتقال ویروس ها ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به تکنولوژی های فعلی قابل دسترس، فردی که در فاصله حداکثر هفت متری یک نوت بوک یا تلفن همراه روشن، ایستاده باشد، می تواند بدون نیاز به اینترنت، شبکه داخلی، بلوتوث و ... و تنها با استفاده از امواج خاص رادیویی، بدافزار Air Hopper را فعال کرده و برخی اطلاعات مثل متن های تایپ شده را از سیستم های آلوده بیرون بکشد. نرخ سرعت تبادل اطلاعات از طریق امواج رادیویی هنوز پایین است، بین 13 تا 60 بایت در هر ثانیه که البته برای سرقت رمزهای عبور و یا یک متن کوتاه تایپ شده در کامپیوتر مثل نام کاربری یک مؤسسه مالی، یک سرعت بسیار ایده آل محسوب می شود.

خوش بختانه ویروس Air Hopper خود، باید از قبل سیستم های هدف را آلوده کرده باشد تا بتواند آزادانه به سرقت اطلاعات یا فعالیت های تخریبی دیگر بپردازد. بنابراین اگر بتوانیم با استفاده از ابزارهای ضدبدافزار مانند محصولات امنیتی سیمانتک از امنیت کامپیوترهای شخصی یا سازمانی مان مطمئن باشیم دیگر جایی برای نگرانی باقی نمی ماند.



آلما شبکه پرداز

ارائه دهنده محصولات اورجینال سیمانتک در زمینه امنیت شبکه


021-66932635

021-66932688


info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com



بازار نرم افزارهای امنیتی از مرز 19 میلیارد دلار گذشت!

شرکت گارتنر اعلام کرده است بازار نرم افزارهای امنیتی در سال 2014 یک رشد 7.9 درصدی را تجربه کرده است.
 
به گزارش بر اساس گزارش شرکت پژوهشی گارتنر، مجموع درآمد عرضه کنندگان نرم افزارهای امنیتی در سال 2014 با رشد 7.9 درصدی در مقایسه با سال پیش از آن، از مرز 19 میلیارد دلار گذشته است.
افزایش استفاده از ابزارهای همراه شخصی در محل کار و توجه کسب و کارها به تهدیدها و چالش‌های امنیتی این روند از جمله مهمترین دلایل رشد بازار نرم افزارهای امنیتی در سال 2014 اعلام شده است.
 
گزارش گارتنر نشان می‌دهد شرکت سیمانتک برترین عرضه کننده نرم افزارهای امنیتی در سال 2014 بوده است. درآمد این شرکت در سال گذشته میلادی با 2.3 درصد رشد در مقایسه با سال 2013 به مرز 3.75 میلیارد دلار رسیده سیمانتک در سال 2014 توانسته بیش از 19 درصد از کل بازار نرم افزارهای امنیتی جهان را از آن خود کند.
 
در رتبه‌بندی گارتنر، شرکت مکافی با سهم 8.8 درصدی از بازار جهانی نرم افزارهای امنیتی در جایگاه دوم قرار دارد. درآمد این شرکت در سال گذشته با رشد خیره کننده 37 درصدی به بیش از 1.68 میلیارد دلار افزایش یافته است.
 
شرکت‌های ترند میکرو (Trend Micro) و آی بی ام نیز که هر کدام به ترتیب 6.1 درصد و 5 درصد از درآمدهای این بازار را از آن خود کرده‌اند و در جایگاه‌های سوم و چهارم ایستاده‌اند.
 
جایگاه پنجم این بازار نیز از آن شرکت ای ام سی است که 3.7 درصد از این بازار را از آن خود کرده است. ارزیابی‌های گارتنر حاکی از این است که بیش از 43 درصد از کل بازار نرم افزارهای امنیتی در اختیار این پنج شرکت است.

آلماشبکه ارائه کننده محصولات امنیتی سیمانتک با لایسنس اورجینال
66932688

66932635
66419334
www.almanet.ir
www.symantec-alma.com
www.almanetco.com

کاهش میزان دما در دیتا سنترها


گرما، به عنوان یکی از تبعات جانبی پردازش رایانه‌ها، بدترین دشمن مراکز داده است. گرمای زیاد باعث سوختن سی‌پی‌یوها، از کار افتادن سرورها، توقف عملیات و تحت فشار قرار گرفتن سیستم‌های خنک کننده می‌شود و انرژی الکتریکی را نیز به هدر می‌دهد. یکی از روش‌های خنک‌کردن استفاده از آب است.


فعالان عرصه فناوری از شرکت‌های تازه کار گرفته تا شرکت‌هایی چون HP و IBM، شروع به تولید محصولاتی برای مراکز داده نمودند که می‌تواند با پاشیدن مایع روی نقاط داغ، آن‌ها را خنک کنند. این مایع می‌تواند آب یا مایع خاص دیگری‌ باشد،در هر صورت هدف پایین آوردن دما تا حد امکان است.
ترجیح کلی آن است که خنک کردن به روال گذشته انجام شود. بیست سال پیش، mainframeها به روشی مانند رادیاتور ماشین خنک می‌شدند، اما امروزه در برابر چنین روش‌هایی مقاومت می‌شود؛ زیرا برخی مدیران IT دوست ندارند مایعات را وارد سیستم‌های مدرنشان کنند؛ یعنی جایی که دما به وسیله دستگاههای تهویه مطبوع‌ کنترل می‌شود.

اما در هر حال زمان ما را مجبور به بازنگری در این نوع دیدگاه می‌کند. در مراکز داده که تعداد زیادی سرور در کنار هم قرار گرفته‌اند، گرمای زیادی در واحد سطح تولید می‌شود. بنابراین شاید مایعات تنها راه مقابله با این حجم گرمای تولیدی باشد.

برای خنک کردن مراکز داده راه‌هایی وجود دارد: خرید سرورهایی با پردازنده‌های خنک‌کننده، تغییر چینش رایانه‌ها به منظور جریان بهتر هوا در مرکز یا نزدیک کردن سیستم‌های خنک‌کننده به رایانه‌ها. از این روست که فناوری‌های خنک‌کننده با مایع در حال رشد است. در این سیستم‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ از محفظه‌های آبی که سرورها را دربرمی‌گیرند تا پاشیدن آب روی قطعات الکترونیکی.


پیش‌بینی می‌ شود در دهه آینده هزینه‌ای که صرف منابع تغذیه و سیستم‌های خنک‌کننده می‌شود، بیش از هزینه خرید خود رایانه‌ها خواهد بود. این روزها از تأمین توان مصرفی و روش خنک نگاه داشتن مراکز داده به عنوان «چالش IT در دهه آینده» یاد می‌ شود.


فیس بوک | گالری عکس | عکس جدید از فیس بوک | شرکت فیس بوک | عکس شرکت فیس بوک | گالری عکس فیس بوک | عکس باحال مخصوص فیس بوک | عکس خنده دار فیس بوکی | عکس باحال فیس بوک | دیتاسنتر فیس بوک | عکس دیتاسنتر جدید فیس بوک | عکس دیتاسنتر فیس بوک در سوئد | عکس کشور سوئد | عکس دیتاسنتر جدید فیس بوک | آموزش فیس بوک | آموزش عضویت در فیس بوک | فیلتر شکن فیس بوک | فیس بوک بدون فیلتر



آلما شبکه پرداز ،مشاور ،مجری و ارائه کننده راه حلهای جامع انفورماتیک


66932688

66932635

66419334

www.almanet.ir

www.symantec-alma.com

www.almanetco.com