آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک
آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک

حفره امنیتی در سیستم عامل لینوکس

کشف حفره امنیتی در لینوکس

اخیرا حفره خطرناکی در سرورهای وب و ایمیل مبتنی بر لینوکس شناسایی شده که هکرها با سوءاستفاده از آن می‌توانند داده‌های کاربران را سرقت نمایند.

اولین بار محققان موسسه امنیتی Qualys موفق به شناسایی این حفره شده‌اند. بدافزار یاد شده از سوی محققان «روح» یا GHOST نام گرفته و خرابکاران با استفاده از آن می توانند از راه دور کنترل کامل رایانه فرد قربانی را در اختیار بگیرند؛ بدون اینکه نیازی به اطلاع از کلمه عبور و رمز اصلی رایانه داشته باشند.

از این بدافزار تا به حال برای حمله به میل سرور Exim  و دور زدن همه سیستم‌های حفاظتی آن  مانند ASLR، PIE و  NX در رایانه های 32 و 64 بیتی استفاده شده است.

متخصصان می گویند GHOST یک نگرانی جدی برای تمامی متخصصان آی تی است که از سرورهای مبتنی بر لینوکس استفاده می کنند و آنها باید برای حل این مشکل برنامه های ضمیمه ارائه شده از سوی برخی توزیع کنندگان مهم لینوکس مانند Red Hat  و Ubuntu را نصب کنند.

همچنین اعلام شده که نسخه 20 به بعد لینوکس فدورا ساخت ردهت  Red Hat و Ubuntu 13.10 در برابر مشکل یاد شده مصونیت دارند. در حال حاضر حدود یک سوم وب سرورها و میل سرورها در سراسر جهان از نسخه های مختلف سیستم عامل لینوکس بهره می‌گیرند.


اجرا و پیاده سازی راه حلهای جامع امنیتی و انفورماتیک در آلما شبکه پرداز

ارائه کننده سیستمهای پشتیبان گیر سرورهای لینوکس

back up exec agent for linux server

فروش انواع آنتی ویروسها به ویژه آنتی ویروس سیمانتک

انواع تجهیزات پسیو شبکه

تلفنهای تماس آلما شبکه پرداز :

021-66932635

021-66932688

021-66419334

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com

www.calwatt-alma.com

www.legrand-alma.com


بازنشستگی ویندوز 7 در سال 2020 میلادی


این نخستین گامی است که مایکروسافت برای بازنشسته کردن سیستم های عامل خود برمی‌دارد و هم‌اکنون به صورت رسمی اعلام کرده است که در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ ویندوز ۷ را به صورت رسمی بازنشسته خواهد کرد.

ویندوز ۷ یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های سیستم عامل رایانه‌ای مایکروسافت محسوب می‌شود و نسبت به نسخه قبلی خود یعنی ویندوز اکس‌پی XP شرایط پایدارتری در بازار جهانی دارد و البته مانند نسخه بعدی خود یعنی ویندوز ۸ رابط کاربری جدید را شامل نمی‌شود.

در آخرین بررسی صورت گرفته ویندوز ۷ مایکروسافت صاحب ۵۵ درصد بازار جهانی رایانه‌های شخصی بوده است تا با این اتفاق از ویندوز ۸ و ۸.۱ هم رتبه بالاتری را به دست آورد.

با این وجود گفته شده است که تمام نسخه‌های مبتنی بر ویندوز ۷ ابتدای ۲۰۲۰ بازنشسته می‌شوند.
مایکروسافت با تایید این خبر توضیح داد که طی ۵ سال آینده همچنان پشتیبانی‌های خود را از آن ادامه می‌دهد.

البته باید توجه داشت که تغییر مرحله توسعه ویندوز ۷ از “پشتیبانی اصلی” به “پشتیبانی تمدیدی” باعث می‌شود حمایت‌های مایکروسافت از این محصول به صورت رایگان انجام نشود.


آلما شبکه پرداز


تامین کننده نرم افزارهای امنیتی، آنتی ویروسها ،ویندوز 7 ،ویندوز 8 ،ویندوز 8.1 و کلیه تجهیزات پسیو شبکه

021-66932635

021-66932688

021-66419334

وب سایت های تخصصی آلماشبکه

www.almanet.ir

www.trunking.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com

www.legrand-alma.com

www.calwatt-alma.com

پست الکترونیکی آلما شبکه

info@almanet.ir

سرویس ابری گوگل

سرویس گوگل برای خدمات پردازش ابری خود موسوم به Google Cloud Platform سیستم جدیدی را با نام Cloud Storage Nearline عرضه نموده است.

سیستم Nearline به عنوان قطب مخالف جایگزین برای لایه‌های ذخیره‌سازی معرفی شده است و در قالب گزینه جدید برای ذخیره‌سازی اطلاعات مبتنی بر خدمات ابری گوگل، به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که به‌سرعت به ماشین‌های مجازی دسترسی داشته باشند تا بتوانند ظرف چند ثانیه داده‌های خود را بازیابی کنند.

لازم به ذکر است که سازمان‌ها تاکنون مجبور بودند برای تغییر حالت بین زیرساخت‌های ذخیره‌ساز اطلاعات در حالت آفلاین و آنلاین چند ساعت منتظر بمانند.

«آوتاندیل گاراکانیدز» یکی از مدیران تولید در مرکز Google Cloud در وبلاگ رسمی این شرکت توضیح داد که با اقدام جدید سازمان‌ها می‌توانند به صورت دائم و کاملا ایمن به تمام داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

او گفت: «ذخیره کردن تمام اطلاعات سازمان با هزینه بسیار زیاد صورت می‌گیرد و در نتیجه شما معمولا ترجیح می‌دهید اطلاعات حیاتی مربوط به کسب و کار یا داده‌هایی که به صورت منظم مورد استفاده قرار می‌دهید را ذخیره کنید.»

او توضیح داد: «این مسئله باعث می‌شود تا شما بخشی از اطلاعات دقیق خود را از دست بدهید و در عرصه رقابتی از دیگر سازمان‌ها عقب بمانید. اما سرویس جدید گوگل مشکل مذکور را برای شما از میان برمی‌دارد.»


آلما شبکه پرداز

عرضه کننده انواع محصولات Back Up و سیستم های بازیابی اطلاعات


021-66932635

021-66932688

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com

info@almanet.ir