آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک
آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک

سوئیچ هایی با قابلیت تولید انرژی



شرکت EnGenius دو سوئیچ مدیریتی جدید گیگابیتی با قابلیت +PoE را به مجموعه سوئیچ‌های خود افزود. سوئیچ EGS7252FP، چهل و هشت درگاه گیگابیتی +PoE دارد.
همچنین به چهار درگاه SFP Dual Speed مجهز است. اما سوئیچ دوم با نام EGS7228FP در تعداد درگاه‌ها با مدل قبلی تفاوت دارد و از 24 درگاه گیگابیتی برخوردار است. سایر امکانات و قابلیت‌های این دو سوئیچ یکسان است. هر دوی آن‌ها قابلیت مدیریت در لایه دو را دارند و از ظرفیت‌ها و امکانات قابل تعریف روی سوئیچ‌های این لایه، از جمله ویژگی‌های شبکه‌های کامل گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند. هر دو مدل برای استفاده از اتصالات فیبرنوری برای آپ‌لینک، چهار اسلات SMP دارند و با پروتکل SNMP یا پنل مدیریتی تحت وب کنترل می‌شوند. از جمله ویژگی‌های این‌ سوئیچ‌ها می‌توان به قابلیت‌های تجسس IGMP، تجسس MLD، آینه‌سازی درگاه‌ها، Rapid Spanning Tree، گروه‌های VLAN ،Voice VLAN ،ACL، احرازهویت RADIUS و LACP اشاره کرد. مدل 48 درگاهه، مصرف انرژی 740 واتی دارد و 1299 دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین مدل 24 درگاهه، 370 وات مصرف توان انرژی دارد و قیمت آن 799 دلار است. قابلیت ویژه این سوئیچ‌ها پشتیبانی از فناوری +PoE است که این امکان را می‌دهد
تا تجهیزات شبکه از این سوئیچ ها ،تغذیه انرژی داشته باشند و دیگر مستقیما به برق متصل نباشند.




آلما شبکه پرداز

ارائه کننده تجهیزات پسیو  و نرم افزارهای تحت شبکه

02166932635

02166932688

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com


سرقت کلمات عبور کاربران ebay از شش ماه قبل

اطلاعات کاربران سایت خرید آنلاین eBay از فوریه گذشته تاکنون به علت آسیب‌پذیری امنیتی این سایت در معرض هک شدن قرار داشته است.

یکی از کاربران این سایت که شش ماه قبل متوجه این مشکل شده بود موضوع را به کارکنان بخش پشتیبانی سایت e bay اطلاع داد و برای اثبات این موضوع به فایل چت خود با این فرد استناد کرده است.

وی می‌گوید زمانی که در تلاش برای خرید یک دوربین دیجیتال در سایت eBay بوده متوجه این مشکل شده و از تلاش برای سرقت کلمه عبورش مطلع شده است.


ebay_2_contentfullwidth


حمله مذکور با تکنیک پیشینگ انجام شده و هکرها با ارسال لینک‌هایی برای کاربران از طریق سرویس چت یا ایمیل تلاش می‌کردند آنها را وادار به وارد کردن اطلاعات خصوصی خود و از جمله کلمات عبور در صفحات قلابی طراحی شده کند.

eBay در واکنش اعلام کرده که مشکل مذکور به مقامات بالاتر این سایت منعکس شده و علیرغم اقدامات صورت گرفته هنوز باید کارهای بیشتری برای رفع مسائل موجود صورت بگیرد.


آلماشبکه ارائه دهنده کلیه محصولات امنیتی سیمانتک با لایسنس اورجینال در ایران

66932688

66932635

66419334

www.almanet.ir

www.symantec-alma.com

www.almanetco.com


مزایای در اختیار داشتن Data Center در آینده


پس از اجرای کامل پروژه FLAG،ایران از طریق Backbone های قدرتمند به پهنای باند 10 Gbps متصل خواهد شد. بدین ترتیب پهنای باندی که در اختیار ایران قرار می گیرد، تفاوت چندانی با کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی نخواهد داشت.علاوه بر این و با توجه به موقعیت فیزیکی ایران در منطقه و عنایت به این نکته که اکثر کشورهای منطقه به وسیله فیبرهای نوری قصد برقراری ارتباط با ایران را دارند،عملا ایران در آینده به چهارراه ارتباطی خاورمیانه،کشورهای تازه استقلال یافته ی پاکستان و افغانستان تبدیل خواهد شد.در صورت اجرای موفق پروژه راه اندازی Data Center در ایران،کشورمان به عنوان اولین کشوری که در خاورمیانه دارای مرکز داده است شناخته خواهد شد.


با توجه به استقبال گسترده از اینترنت در خاورمیانه و به خصوص کشورهای عربی و بازار رو به رشد آن و همچنین کمبود متخصص در این کشورها و نیاز روز افزون شرکتهای دولتی و خصوصی این کشورها به در اختیار داشتن سرورهای وب و سایت های اینترنتی،ایران می تواند با هزینه پایین سرورهای خود،مشتریان بسیاری را در منطقه به خود جلب کند.

در مرحله بعدی و با توجه به جهانی بودن شبکه FLAG،حتی می توان بازار سرورهای وب کشورهای اروپایی و آمریکایی را با هزینه پایینی که سرورهای ایرانی خواهند داشت، به دست آورد.


این امر علاوه بر اشتغال زایی و ارز آوری،باعث بالا رفتن سطح دانش فنی و عملی ایران در زمینه سرورهای وب خواهد شد.

مهمترین قدم برای اجرای این طرح،مجاب کردن شرکت مخابرات ایران برای در اختیار گذاشتن خطوط فیبر نوری به Data Center است. این نکته برای شرکت مخابرات ایران باید کاملا مشخص شود که Data Center نه تنها از امکانات مخابرات برای اتصال به اینترنت استفاده نمیکند، بلکه وجود آن باعث پایین آمدن ترافیک Gateway های اتصالی دیتا به اینترنت خواهد شد که در نتیجه منجر به کاهش هزینه های این شرکت در بلند مدت می گردد.




آلما شبکه پرداز


ارائه دهنده تجهیزات شبکه های کامپیوتری


021-66932635

021-66932688

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com

شناسایی بدافزار رجین توسط آنتی ویروس سیمانتک

 متخصصان شرکت امنیت فضای مجازی سیمانتک می گویند: بدافزار رجین از هشت سال پیش تاکنون شرکت های مختلف و ازجمله مراکز مخابراتی را در بسیاری از کشورها در جهان هدف حمله جاسوسی قرار داده است


بدافزاری که سیمانتک معتقد است احتمالا توسط یک حکومت ایجاد شده است، ممکن است برای مدت 8 سال مورد استفاده قرار گرفته باشد.


این شرکت امنیت کامپیوتر یک گزارش 22 صفحه ای و یک پست در وبلاگ در مورد بدافزار Regin منتشر کرد که تحت عنوان یک پلتفورم جاسوسی سایبری قوی شرح داده شده است که می تواند بسته به نوع داده های مورد نظر، سفارشی سازی شود.

این بدافزار با ماژول های متفاوت سفارشی سازی شده برای سرقت انواع خاص اطلاعات، غالباً شرکت های مخابراتی، کسب و کارهای کوچک و افراد شخصی را هدف قرار داده است. سایمانتک حدود 100 نهاد را در 10 کشور کشف کرده است که توسط Regin آلوده شده اند که اغلب آنها در روسیه و عربستان سعودی قرار دارند. اما در مکزیک، ایرلند، هند، افغانستان، ایران، بلژیک، اتریش و پاکستان نیز مواردی از آلودگی به این بدافزار مشاهده شده است.

به گفته یک محقق امنیتی سیمانتک به نام «لیام اومورچو»، نخستین نسخه Regin بین سال های 2008 تا 2011 فعال شد.

سیمانتک تحلیل نسخه دیگری از Regin را که توسط یکی از مشتریان برای این شرکت ارسال شده بود حدود یک سال قبل آغاز کرد اما شواهد و ادله جرم شناسانه ای وجود دارد مبنی بر اینکه Regin از سال 2006 فعال بوده است.

در حقیقت سیمانتک نام Regin را برای این بدافزار انتخاب نکرده است. به گفته اومورچو، سیمانتک این نام را مورد استفاده قرار داده است چرا که این بدافزار توسط دیگرانی که در زمینه امنیت فعال هستند و پیش از این در مورد این بدافزار اطلاعاتی داشته اند، به این نام نامیده شده است.

سیمانتک حدود یک سال برای عمومی کردن Regin صبر کرده است، چرا که تحلیل آن بسیار سخت بوده است. این بدافزار پنج مرحله جداگانه دارد، که هریک از آنها وابسته به رمزگشایی مرحله قبلی است. این بدافزار همچنین از ارتباط نظیر به نظیر استفاده استفاده می کند و از استفاده از یک سیستم مرکزی دستور و کنترل برای جمع کردن داده های سرقتی خودداری می کند.

81400521-6099275
Regin یک تروجان back-door است که بسته به هدف، با گستره متنوعی از قابلیت ها سفارشی سازی می شود. به گفته سیمانتک، تولید این بدافزار ماه ها و حتی سال ها زمان برده است و نویسندگان آن تمام سعی خود را برای پوشاندن ردپای این بدافزار کرده اند.

همچنین هنوز دقیقا مشخص نیست که کاربران چگونه توسط Regin آلوده می شوند. به گفته اومورچو، سیمانتک فقط در مورد یک کامپیوتر کشف کرده است که از طریق یاهو مسنجر آلوده شده است.

این احتمال وجود دارد که کاربر قربانی یک حمله مهندسی اجتماعی شده و بر روی لینکی که از طریق مسنجر ارسال شده است کلیک کرده باشد.

اما احتمال بیشتری وجود دارد که کنترل کنندگان Regin از یک آسیب پذیری در مسنجر آگاه بوده و بدون نیاز به تعامل کاربر، سیستم وی را آلوده کرده باشند.

اومورچو معتقد است که این تهدید از نظر تمام کارهایی که بر روی کامپیوتر انجام می دهد بسیار پیشرفته است.

گفته می شود،شرکت های مخابراتی به طور خاص توسط این بدافزار هدف قرار گرفته اند. یافته های سیمانتک نشان می دهد که برخی شرکت ها در چندین مکان و چندین کشور توسط Regin آلوده شده اند.

به نظر می رسد که مهاجمان به دنبال اطلاعات لاگین برای ایستگاه های پایه (BTS) شبکه GSM بوده اند.

این ایستگاه ها نخستین نقطه تماس یک دستگاه موبایل برای مسیریابی یک تماس یا درخواست داده است. سرقت اطلاعات اعتباری administrator به صاحبان Regin اجازه داده است که تنظیمات ایستگاه پایه را تغییر داده یا به داده های تماس های خاص دست یابند.

اهداف دیگر Regin شامل صنایع خطوط هوایی، ISP ها و بیمارستان ها و مراکز دولتی بوده است.

سیمانتک معتقد است که بسیاری از اجزای Regin کشف نشده اند و هنوز ممکن است عملکردها و نسخه های دیگری از این بدافزار وجود داشته باشد.

شرکت امنیتی سیمانتک به تحلیل های خود ادامه می دهد و درصورت رسیدن به نتایج جدید، آن را به اطلاع عموم خواهند رساند.
آلماشبکه ارائه دهنده محصولات امنیتی سیمانتک با لایسنس اورجینال66932688
66932635

www.almanet.ir
www.symantec-alma.com

www.almanetco.com

نرم افزار Telegram جایگزینی برای وایبر و واتس آپ



نرم افزار Telegram نرم افزاری است که اخیرا به دلیل امنیت بالای خود توجهات بسیاری را جلب نموده است و حتی در یک مورد که در ماه فوریه واتس آپ به مدت چند ساعت از دسترس خارج بود در همان زمان تلگرام بیش از 5 میلیون ثبت نام جدید داشت.

تلگرام نرم افزاری کوچک و بسیار ایمن برای پیام رسانی است که آنچنان شناخته شده و پر کاربرد نمی باشد. در ذیل به برخی از تفاوتهای اصلی این ابزار با سایر ابزارهای مشابه همچون وایبر و واتس آپ اشاره می کنیم :


سیستم امنیتی :


وب سایت اصلی این اپلیکیشن اذعان کرده است که  ما به شما حریم خصوصی تان را باز میگردانیم. در واقع جنبه های امنیتی

این ابزار نیز نشان دهنده همین امر است. این ابزار دو گونه متفاوت از امنیت را برای دو مورد متفاوت از چت ارائه میکند. بدین ترتیب که برای چت های استاندارد،رمزگذاری server_client و client_server  به کار یرده می شود که به این معنی است که پیام شما نیاز به رمزگذاری در سرور تلگرام ندارد.


تسهیلات و کاربری ساده :


همواره بین امنیت و تسهیلات و سادگی یک چالش وجود دارد اما تیم غیر انتفاعی پشت تلگرام تلاش زیادی نموده است که این چالش را بی تاثیر بگذارد. باید اذعان داشت که این نرم افزار در عین سادگی امنیت بسیار بالایی را نیز ارائه میکند.شروع استفاده از آن دقیقا مشابه نصب و راه اندازی وایبر است. بعد از این مرحله به سادگی میتوانید پیام رسانی کنید.


دیدگاه ها :


برنامه های چت و پیام رسانی که امروزه استفاده می شوند،غالبا فاقد یک رهیافت کلی و دیدگاه خاص در پشت خود هستند،اما تلگرام متفاوت است.زمانی که تیم طراحان از بازگرداندن حریم خصوصی سخن می گویند،نشاندهنده این است که هدف اصلی آنها حفظ امنیت می باشد اما آنها در این مسیر به هیچ وجه سادگی را قربانی این هدف نکرده اند.


در نهایت اینکه باید گفت که این ابزار بسیار ساده و در عین حال به لحاظ امنیتی قدرتمند است و ترکیبی از امنیت،سرعت،قدرت و خلاقیت را می توان در آن مشاهده نمود. به نظر می رسد این نرم افزار به زودی پذیرای کاربران بسیاری خواهد بود.


آلما شبکه پرداز


ارائه دهنده کلیه راهکارهای امنیتی شبکه



02166932635

02166932688

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com

info@almanet.ir