آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک
آلما شبکه

آلما شبکه

آلما شبکه پرداز ارائه کننده خدمات جامع انفورماتیک

قفل لپ تاپ از راه دور

دزدانی که لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل کروم را سرقت کنند، از این پس به سرعت از این کار خود پشیمان می‌شوند، چون زین پس این دستگاه‌ها را می‌توان از راه دور قفل کرد.



با توجه به افزایش سرقت گوشی و لپ‌تاپ در بسیاری از کشورهای جهان شرکت‌های سازنده این محصولات به دنبال یافتن راه‌هایی برای مقابله به مثل هستند و تلاش دارند کنترل آنها را حتی از راه دور وپس از دزدیده شدن نیز ممکن کنند.

از کار انداختن و قفل کردن این دستگاه‌ها بهترین راه حل ممکن است و گوگل با به روز کردن سیستم عامل کروم چنین قابلیتی را به وجود آورده است.

پس از قفل کردن دستگاه سرقت شده که از طریق فعال کردن این قابلیت در بخش مدیریت مرورگر کروم صورت می گیرد، پیامی برای سارق نمایش داده می شود که در آن از وی خواسته شده لپ تاپ مسروقه را به آدرسی که از قبل در لپ تاپ ذخیره شده برگرداند یا با شماره مشخص شده تماس بگیرد. پیش از این برخی برنامه‌ها نیز به همین منظور طراحی شده بود، اما اولین بار است که در یک سیستم عامل به طور مستقیم چنین قابلیتی گنجانده می شود.


آلما شبکه پرداز


مشاور و مجری کلیه راه حلهای جامع امنیتی در زمینه شبکه


021-66932635

021-66932688

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com


فیس بوک در محل کار Facebook At Work



شرکت فیس‌بوک محصولی جدید به بازار ارائه نموده که به شرکت‌ها امکان می‌دهد نسخه‌ای سفارشی از صفحه خود بسازند. نام این محصول فیس‌بوک در محل کار (Facebook at‌ Work) است که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌ او‌ اس برنامه مخصوصی به نام Work دارد. البته قرار است به‌زودی نسخه‌ی Desktop از این سرویس نیز قابل دسترس باشد؛ در این نسخه نیز کاربران می‌توانند با نام کاربری و کلمه عبور فیس‌بوک خود وارد  این برنامه شوند.

فیس‌بوک در محل کار در حقیقت آینه‌ای از این شبکه اجتماعی با عملکرد و ظاهری متفاوت است. در این سرویس امکاناتی از قبیل پروفایل‌ها، فیدهای خبری، هاب رویدادها، پیام‌رسانی و گروه‌ها وجود دارد و این شرکت امیدوار است با توجه به ظهور دنیایی جدید در وب، این سرویس را جایگزین ایمیل‌های قدیمی‌تر کند.
این برنامه از چند جهت با نسخه سنتی فیس‌بوک تفاوت دارد: فیس‌بوک در محل کار قرار نیست تبلیغ خاصی به شما نشان دهد یا اطلاعات شما را پیگیری کند. این شبکه، اکوسیستمی کاملا خصوصی است که تنها در دسترس افراد سازمان‌ها قرار می‌گیرد. آزمایش‌کنندگان تا کنون از آن به‌طور رایگان استفاده می‌کنند، اما احتمال دارد فیس‌بوک برای عضویت در این سرویس هزینه‌های اشتراک نیز در نظر بگیرد.فیس‌بوک با راه‌اندازی این سرویس آشکارا در رقابت با روش‌های جایگزین ارتباطات کار مثل اسلک (Slack) و یامر (Yammer) قرار می‌گیرد.
شرکت اسلک توانست در سال گذشته سهام خود را به‌سختی به درجه بالایی برساند. فیس‌بوک، نظر به رابط کاربری شناخته‌شده‌ای که دارد یک شرکت به‌شدت رقابتی در این زمینه محسوب می‌شود. پیمایش فیس‌بوک یکی از کارهایی است که روزانه افراد بسیاری در محیط‌های کاری انجام می‌دهند و این شرکت روزانه 864 میلیون کاربر فعال دارد.


آلما شبکه پرداز


مشاور ، مجری و ارائه کننده کلیه راه حلهای جامع انفورماتیک



021-66932635

021-66932688


Info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com

بد افزارهایی برای اخاذی!


بد افزار  smitfraud نام دیگر نرم افزار امنیتی فریب دهنده است ، به این ترتیب که زورگیرها بیشتر درقالب نرم افزارهای امنیتی یا آنتی ویروس های قلابی به نحوی اعتماد کاربر را برای نصب شدن جلب می کنند و در یک نمایش ظاهری به اسکن فایلهای روی کامپیوتر می پردازند. پس ازانجام عملیات اسکن نمایشی، لیستی از بدافزارها و فایلهای مخرب را جهت ترساندن کاربر به او نشان می دهند و با پیغامی به کاربر اعلام می نمایند که برای پاکسازی آنها باید نسخه کامل نرم افزار خریداری شود.



معمولاً در کنار این نرم افزار امنیتی یا آنتی ویروس قلابی نرم افزارهای مخرب دیگری نیز برای سرقت اطلاعات کاربر نصب می شوند.
در مواردی نیز این بدافزارها کل سیستم را مختل می نمایند و تنها راهکار پیش روی کاربر را پرداخت مبلغی به سازنده نرم افزار اعلام می نمایند.


برای جلوگیری از آلوده شدن به این بدافزار زورگیر موارد زیر را رعایت نمایید:
•    مسدود کردن pop-up ها بر روی مرورگرها
•    دانلود نکردن برنامه ضد ویروس از پنجره pop-up یا لینکهای ارسالی از طریق ایمیل
•    استفاده از دکمه X سیستم عامل در گوشه پنجره pop-up در هنگام بستن pop-up
•    نصب برنامه ضد ویروس به همراه برنامه ضد اسپم معتبر، بروزرسانی آن و اسکن کردن دوره ای سیستم
•    استفاده از آخرین نسخه سیستم عامل ها (که شامل جدیدترین بروزرسانی های امنیتی باشند) و نرم افزارهای کاربردی
•    غیر فعال کردن حساب کاربری مدیر (Administrator) و استفاده از حساب کاربری استاندارد در ویندوز
•    فعال نگه داشتن فایروال ویندوز یا فایروال های نصب شده روی کامپیوتر


آلما شبکه پرداز


ارائه دهنده کلیه راهکارهای جامع در زمینه امنیت شبکه وعرضه کننده محصولات اورجینال سیمانتک


021-66932635

021-66932688

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com


مخاطرات اشتراک گذاری فایل ها

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای نسبت به خطرات به اشتراک گذاری فایل ها از طریق شبکه های نظیر به نظیر به کاربران هشدار داد.
هم اکنون با توپولوژی شبکه های نظیر به نظیر – peer to peer – هر رایانه می تواند با رایانه های دیگر بصورت مستقیم به تبادل اطلاعات و فایل ها بپردازد، براین اساس از قابلیت های شبکه P2P به اشتراک گذاری فایل ها میان کاربران است و در این شبکه هزاران کاربر در سراسر جهان به اشتراک گذاری فایل های خود می پردازند.


برای به اشتراک گذاری فایل‌هایی مانند بازی و موسیقی از طریق شبکه‌های نظیر به نظیر کاربر باید نرم‌افزاری دانلود کند که کامپیوتر وی را به کامپیوترهای دیگری که همان نرم‌افزار را اجرا می‌کنند متصل می‌کند و این اتصال در برخی اوقات دسترسی به میلیون‌ها کامپیوتر را به طور همزمان فراهم می‌آورد.

در اشتراک گذاری فایل از طریق شبکه های P2P ممکن است کاربر به صورت اشتباه بدافزار، فایل جعلی یا فایل دارای کپی رایت یا فایل‌های غیر اخلاقی را دانلود کند، یا به غریبه‌ها اجازه دهد که به فایل‌های شخصی وی دسترسی پیدا کرده و آنها را به اشتراک بگذارند؛ از این رو در صورتی که از اشتراک فایل نظیر به نظیر استفاده می‌کنید، بهتر است خطرات ناشی از آن را بشناسید و از روش‌های زیر برای به حداقل رساندن آنها استفاده کنید.

نرم‌افزار امنیتی معتبری نصب کنید
برخی برنامه‌های به اشتراک گذاری فایل ممکن است بدافزارها را پنهان کرده یا آنها را به کامپیوتر شما راه بدهند. این مسأله به مجرمان اجازه می‌دهد که فعالیت‌های کامپیوتر شما را مورد نظارت و کنترل قرار دهند. بنابراین قبل از استفاده از هر برنامه اشتراک فایل:
یک برنامه امنیتی معتبر که شامل آنتی ویروس و ضد جاسوس افزار باشد نصب کنید.

آلماشبکه پرداز ارائه دهنده نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروسهای سیمانتک با لایسنس اورجینال استفاده از این نرم افزار  قدرتمند و معتبر را به شما پیشنهاد می دهد. 

نرم افزار امنیتی و سیستم عامل خود را طوری تنظیم کنید که به طور خودکار به‌روز رسانی شوند.
فایل‌هایی را که برنامه امنیتی به عنوان فایل مشکل‌دار علامت گذاری می‌کند حذف کنید.
از فایل‌هایی که به آنها نیاز دارید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، آنها را روی CD، DVD یا درایو خارجی ذخیره کنید یا اینکه از یک سرویس آنلاین استفاده کنید.
پیش از باز کردن یا اجرای هر فایلی که دانلود کرده‌اید، از نرم‌افزار امنیتی برای اسکن آن استفاده کنید.
درصورتی که یک برنامه P2P از شما برای غیرفعال کردن یا تغییر تنظیمات فایروال اجازه بخواهد، بهتر است در نصب آن تجدید نظر کنید. غیرفعال کردن یا تغییر تنظیمات می‌تواند امنیت کامپیوتر شما را تضعیف کند.
چیزهایی که به اشتراک می‌گذارید و مواقعی که به اشتراک می‌گذارید را محدود کنید.


تماس با آلما شبکه پرداز 


021-66932635

021-66932688

info@almanet.ir

www.almanet.ir

www.almanetco.com

www.symantec-alma.com